Koop van der Wal is een van de marktleiders op gebied van de handel in tractoren. Het familiebedrijf bestaat al ruim zestig jaar en is in de loop der jaren enorm gegroeid. Het bedrijf verkoopt naast tractoren ook afzonderlijke onderdelen voor tractoren, zowel nieuw als gebruikt. Verder behoren tot het assortiment diverse machines die in combinatie met een tractor gebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld om het land te ploegen.
Koop van der Wal vroeg ons om een toekomstbestendige webshop te bouwen. De belangrijkste eigenschap moest een zoekfilter worden waarmee je eenvoudig kunt zoeken via merk, model en categorie. De functie moest functioneren op basis van een gebruiksvriendelijk CMS. Omdat het bedrijf verschillende soorten producten verkoopt, was het van belang dat er verschillende sites zouden komen, die onder meer gericht zijn op gloednieuwe onderdelen, of juist tweedehandse. Die shops moesten uiteraard wel allemaal een centraal ordersysteem gekoppeld worden zodat boekhouding en voorraadbeheer niet gefragmenteerd zouden raken.
Tot slot werd gevraagd om een modern design met een aantal herkenbare navigatie-elementen en een slider, voor een overzichtelijk en gebruiksvriendelijk uiterlijk. Bovendien moesten zowel de site als de webshop goed functioneren op mobiele apparaten.
Vanwege een groot aantal categorieën en producten hebben we gekozen voor een Shopware-oplossing. We hebben de Shopware-webshop opgezet voor Koop van der Wal. (Potentiële) klanten kunnen hierdoor gemakkelijk de aangeboden producten bekijken en vervolgens bestellen. Bovendien blijven de look en feel van de bedrijfswebsite zo behouden. Waar mogelijk hebben we diezelfde look bijgewerkt, zodat de producten zo aantrekkelijk mogelijk aangeboden worden.
Maar ook aan de gebruiksvriendelijkheid hebben we gedacht: zo kunnen diezelfde producten gemakkelijk besteld worden. Om het gebruiksgemak te garanderen, functioneren de site en de webshops op de meest gebruikte browsers. Ook is de site touchscreen-vriendelijk. De uitklapmenu’s werken dus ook goed op tablets en smartphones. Het wordt (potentiële) klanten dus zo gemakkelijk mogelijk gemaakt om door de site en de producten te navigeren.
Nieuwe pagina’s en content kunnen met behulp van Shopware gemakkelijk online gezet worden. Bovendien zijn de site en de content goed gestructureerd, wat de vindbaarheid door zoekmachines – en dus voor klanten – natuurlijk vergroot.
Ook is er de mogelijkheid om producten uit te lichten. Denk aan het plaatsen van nieuwe tractoren op de voorpagina, zodat ze gelijk opvallen als je de site bezoekt. De producten worden voorzien van de relevante informatie, zoals merk en prijs, en van meerdere afbeeldingen. Die geven de (potentiële) klant een goede visuele indruk.
Meer weten? We hebben Shopware gekoppeld aan de andere relevante bedrijfssoftware van Koop van der Wal, met ons ordersysteem Order2Flow. Lees hier alles daarover, in het klantverhaal.
Het geleverde maatwerk ziet er erg goed uit! Het werkt precies zoals wij het voor ogen hadden. We zijn hier heel blij mee. Ook de gevraagde import/export functie ziet er goed en overzichtelijk uit.